maandag 21 maart 2016

Mini melkpakje

Deze keer heb ik een klein melkpakje voor jullie gemaakt.
Melkpakjes kun je in allerlei maten en vormen maken. 
Groot, klein, lang, smal, van alles is mogelijk.


Mijn pakje is 4 cm x 6 cm.
Mijn papier voor dit patroon is: 17.5 cm x 15 cm.
Maar wil je 'm iets groter, Hella heeft ook een heel makkelijke snijmal van Sizzix in de winkel. 
Deze haal je zo door je cuttlebug, bigshot, trouvaille of andere snijmachine.


Hieronder kun je de rillijnen zien.


Alleen rillen, nog niet vouwen.
Ik heb met distress inkt geblend en het hele papier beïnkt.
Niet gelijkmatig, hier en daar wat lichter laten of donkerder maken.
Daarna met een stencil en dezelfde distress inkt opnieuw geblend.


Met witte inkt hier en daar tekst script gestempeld.


Op een restje papier heb ik de bloemen met dezelfde distress inkt gestempeld.


Daarna de hele paarse bloemen ook met witte inkt en de tekst script stempel bestempeld
en bij de open bloemen heb ik zwarte inkt gebruikt.


En uitgeknipt :)


Dan kun je het pakje dichtplakken.
Ik heb voor de zijkant met tape gewerkt en de onderkant met lijm gedaan.
Wanneer je de bovenkant dichtvouwt, kun je er twee kleine gaatjes in maken.


Van een restje heb ik een klein labeltje gemaakt en aan beide kanten een gaatje in gestanst.
Hier een bijpassend touwtje doorheen gehaald en om een klein zakje met koffieboontjes gedaan.
Dan heb je weer een cadeautje in een melkpakje :)


De uitgeknipte bloemetjes heb ik her en der op de zijkanten geplakt.


Hij staat al in de winkel :)
Dus als je wilt kijken, voelen en vasthouden, kom langs!

Heel veel knutselplezier en tot de volgende keer!
Groetjes Joan



Gebruikte materialen:
Stempels: tekst script
Masker van Tim Holtz




2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.